Kundservice

Tel: 086452333
Öppet: 8-17 alla vardagar
info@balanzen.se

HUR HANTERAS CORONAVIRUSET AV BALANZEN?

Här hittar du information om hur vi på Balanzen hanterar utvecklingen av coronaviruset.

VAD INNEBÄR ETT HEMSTÄDNINGSABONNEMANG?

Ett hemstädningsabonnemang innebär att vi kommer hem till dig och städar varje, varannan eller var var fjärde vecka, under vardagar mellan klockan 08.00-18.00. Hur länge vi städar (minimum 2 timmar) och vilka dagar är något vi kommer fram till efter vår första genomgång. Vid ombokning har vi något vi kallar för timbank, där dina timmar läggs tillgodo. Det innebär att du sparar dem (max 4 tillfällen) till när det passar dig, eller om du vill lägga till några av våra andra tjänster.

JAG VILL BLI KUND – HUR FÅR JAG STÄDHJÄLP?

För abonnemangstjänster börjar vi med en genomgång där vi går igenom dina önskemål och berättar mer om hur Balanzen arbetar. Om du är intresserad av våra abonnemangstjänster kan du mejla oss direkt eller ringa oss på 08-6452333.

HUR SNABBT KAN MAN BÖRJA MED STÄDNINGEN?

Vi har som mål att komma igång så snabbt som möjligt, inom en eller två veckor (eller enligt önskemål). Då startar vi oftast med en grundlig storstädning som sätter standarden för ett fortsatt arbete med ditt hem.

BEHÖVER JAG SOM KUND FÖRBEREDA NÅGOT INFÖR STÄDNINGEN?

Det kan vara bra att se till att dammsugarpåsen inte är full och att det finns rensa trasor. Har du lösa föremål liggandes kan vi plocka i ordning dem om du önskar. Vi utgår alltid ifrån ditt hem och dina förutsättningar. Har du något som du är extra rädd om så kan det vara bra att ställa undan det så vi kan städa fritt. Vad du behöver tänka på inför en fönsterputsning är att du plockar undan saker från fönsterbrädorna.

FÅR JAG SAMMA PERSON VID VARJE STÄDTILLFÄLLE?

Balanzens mål är kontinuitet. Vi har anställda som varit med oss ända sedan starten 2006 och kunder som har haft städning med samma person under alla dessa år. Något vi är väldigt stolta över. Som kund är vår mål att du får samma person, veckodag och tid för tjänsten. Vid semestrar eller sjukdom ser vi till att du får en vikarie som genomgått samma rekrytering och utbildning som ordinarie personal.

VAD HÄNDER OM JAG INTE ÄR NÖJD?

Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om, försöker vi åtgärda det. Efter varje städtillfälle har du möjlighet att tycka till om dagens städning genom att ringa eller mejla oss.

VILKA KRAV STÄLLER BALANZEN PÅ SIN PERSONAL?

All vår personal har genomgått internutbildning och introduktion inom hygien, ergonomi, hållbarhet och säkerhet innan de har hand om egna uppdrag.

HUR ARBETAR BALANZEN MED SÄKERHET?

Vid anställning begär vi bl.a. utdrag från polisens belastningsregister och all vår personal arbetar under sekretess. Balanzen har även väl utvecklade rutiner för hantering av nycklar och larm och andra känsliga kunduppgifter. Bland våra kunder finns företagsledare, offentliga personer med höga krav på sekretess och diskretion.

VAD HÄNDER OM PERSONALEN GÖR SIG ILLA HEMMA HOS MIG?

All vår personal är försäkrad 24/7. Under arbetstid, på väg till och från arbetet men även under sin fritid.

VAD HÄNDER OM NÅGOT GÅR SÖNDER?

Balanzen har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som vår personal orsakar.

HUR FUNGERAR RUT-AVDRAGET?

Du betalar 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället. Vi på Balanzen administrerar din skattereduktion direkt med Skatteverket. Läs mer om RUT här.

HUR BETALAR JAG FÖR TJÄNSTERNA?

Fakturering sker en gång per månad. Betalningsvillkor är 15 dagar från fakturadatum.

KOMMER NI OCH TITTAR INNAN NI UTFÖR ETT UPPDRAG?

Det behövs inte för våra engångsuppdrag, sedan pandemin så har vi börjat med genom gång per telefon istället för hembesök och det har visat sig fungera bra.

VAD INGÅR I EN STORSTÄDNING?

Balanzen har satt ihop ett antal moment som ingår i storstädningen men du som kund kan alltid komma med egna önskemål. Antalet timmar för storstädningen beror på bostadens storlek, utseende och behovet av insatser. Läs mer om vilka moment som ingår och och boka sedan din storstädning direkt på webben.

VAD INGÅR I EN FLYTTSTÄDNING?

Balanzens flyttstädning är en omfattande rengöring av bostaden. Kort och gott rengör vi från golv till tak och putsar alla fönstren. Läs mer vilka moment som ingår och boka din flyttstädning hos oss, så kan du stryka den från att-göra-listan.

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR. Uppgifterna använder vi bland annat för marknadsföring.

På helger och efter kl 17.00 på vardagar är kontoret stängt. Har du ett akut ärende kan du höra av dig till vår jourlinje.

För akuta ärenden utanför kontorstid

Lördag och söndag : 0709 823 820

När ska jag använda journumret?

Använd numret ovan endast vid akuta ärenden efter kontorstid. Vid om- och avbokningar eller ärenden som inte är akuta vänder du dig till vår kundservice på 08-6452333 eller info@balanzen.se

Behandling av personuppgifter

Balanzen avser att i egenskap av personuppgiftsansvarig behandla personuppgifter som lämnas till Balanzen och som samlas in i samband med abonnemang/ avtal och uppdatering av uppgifter, i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation).

Informationen består av köpta och genomförda tjänster från Balanzen samt andra tjänster som Balanzen och/ eller samarbetspartners har tillhandahållit.

Balanzen använder de personuppgifter som Kunden lämnat i syfte att kunna uppfylla sina tjänsteleveranser mot Kunden så effektivt som möjligt och för att ha möjlighet att ta hänsyn till och erbjuda säsongsmässiga variationer och tilläggstjänster i varje kunds behov och köpmönster.

Balanzen behandlar personuppgifterna internt inom företaget och använder även utomstående företag som får del av personuppgifterna för att möjliggöra att ändamålet med de insamlade personuppgifterna fullgörs.

Exempel på information som samlas in är personnummer, personinformation, hushållets storlek, boendeform, husdjur, ägande av fritidshus etc.

Om du vill veta mer om hur vi använder oss av dina personuppgifter och vilka rättigheter du har som användare av våra tjänster kan du läsa mer om det i vår fullständiga integritetspolicy.

Kreditupplysning

Balanzen förbehåller sig rätten att inhämta kreditupplysning om kunden innan avtal ingås. Balanzen äger rätt att mot bakgrund av vad som framgår av kreditupplysningen avböja att ingå avtal med kunden.

Medarbetare

Beträffande hantering av personuppgifter för medarbetare följer vi kraven för GDPR. Närmare förtydligande kring policyn delges medarbetaren vid anställning.

E-post-faktura

Vill du ha din faktura skickad till mailen istället för brevlådan? Anmäl ditt kundnummer och mailadress på info@balanzen.se så får du fortsättningsvis fakturan som en bifogad PDF.

Autogiro

Med autogiro överförs din betalning automatiskt från ditt konto på fakturans förfallodag.

Så här gör du

Du kan ansöka om autogiro direkt via din internetbank. Ingen underskrift behövs, eftersom du identifierar dig genom att använda din banks inloggningssystem.

  • Ange namn, adress, personnummer och konto för den som är betalare/fakturamottagare.
  • Om betalning ska ske från annan person än den som står som fakturamottagare så fyller ni i namn, personnummer och bankkontouppgifter på den avvikande betalaren.
  • I fältet Betalar-/kundnummer fyller du i ditt kundnummer hos Balanzen.
  • När vi tagit emot din ansökan om autogiro stämmer vi av uppgifterna med din bank. När ansökan är godkänd kommer du inte att få någon faktura skickad till dig utan beloppet kommer dras från ditt konto på förfallodagen. Vill du ha en kopia av din faktura kan du ansluta dig till epost-faktura.
  • Uppsägning av autogiro kan göras via internetbanken eller genom att du kontaktar ditt bankkontor.

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon: 08-6452333 eller via e-post till info@balanzen.se